آیفون SE نسل دوم چه شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با آیفون 8، آیفون XR و آیفون 11 دارد؟
نوشته شده توسط : ساحل

آیفون SE جدیدترین نسل از آیفون‌های LCD اپل به‌شمار می‌آید که برای بازار میان‌رده تدارک دیده شده است. این گوشی چه شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با سه نسل قبلی آیفون‌های LCD دارد؟

آیفون اس ای ۲۰۲۰ (Apple iPhone SE 2020) که اپل از آن با نام آیفون SE نسل دوم یاد می‌کند، جدیدترین میان‌رده‌ی این شرکت است که نمایشگری LCD و سخت‌افزار بسیار قدرتمند دارد. در سال‌های اخیر، اپل مدل‌های متنوعی از آیفون‌های LCD را روانه‌ی بازار کرده است و SE نسل دوم جدیدترین مدل از آن‌ها به‌شمار می‌آید. این گوشی اساسا آیفون ۸ با سخت‌افزار آیفون ۱۱ است؛ با‌این‌حال، تفاوت‌های مهمی نیز با این گوشی‌ها دارد. اپل پیش‌ازاین یکی از مدل‌های خانواده‌ی آیفون X، یعنی گوشی آیفون XR را با نمایشگر LCD و دوربین تکی همراه کرده است تا به آیفون SE جدید شبیه باشد.

آیفون SE نسل دوم اپل همچون آیفون ۸ از صفحه‌نمایش ۴/۷ اینچی با پنل IPS LCD بهره می‌گیرد که از آن با نام کامل Retina IPS LCD یاد می‌شود. اخبار منتشرشده حاکی از آن هستند که نمایشگر به‌کاررفته در دو گوشی، کاملا به‌هم شبیه است. این یعنی با نمایشگری مواجه هستیم که وضوح تصویر ۱،۳۳۴ در ۷۵۰ پیکسل و و نسبت تصویر ۱۶:۹ و تراکم ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ دارد. این نمایشگرهای ۴/۷ اینچی پوشش گسترده‌ای از فضای رنگی ارائه می‌دهند و از فناوری True-Tone هم پشتیبانی می‌کنند.

آیفون اس ای 2020 اپل / Apple iPhone SE 2020

آیفون SE نسل دوم

این در حالی است که دو گوشی آیفون XR و آیفون ۱۱ به نمایشگری بزرگ‌تر با اندازه‌ی ۶/۱ اینچ مجهز شده‌اند که اپل آن را Liquid Retina IPS LCD می‌نامد. هر چهار گوشی از لحاظ داشتن صفحه‌نمایش IPS LCD شبیه‌به هم هستند. نکته‌ی جالب‌ این است که نمایشگر ۶/۱ اینچ آیفون ۱۱ و آیفون XR همان تراکم پیکسلی نمایشگر ۴/۷ اینچ دو آیفون دیگر را دارد. صفحه‌نمایش آیفون ۱۱ و XR می‌تواند محتوای بصری را با وضوح ۱،۷۹۲ در ۸۲۸ پیکسل به‌تصویر بکشد. 

آیفون SE 2020 و آیفون ۸ اساسا ازلحاظ ظاهری شبیه‌ به هم هستند و شاید بهترین توصیف برای آن‌ها، عبارت دوقلوهای ناهمسان باشد. در عین شباهت‌های بی‌شمار آیفون ۸ و SE ازلحاظ ظاهری، تفاوت مهمی در پنل پشتی آن‌ها دیده می‌شود. اپل در گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۱ نخستین‌بار جایگاه لوگو خود را در پنل پشتی به بخش مرکزی انتقال داد. در آیفون ۸ و آیفون XR لوگو پنل پشتی به سمت بالا متمایل شده است؛ درحالی‌که این لوگو در آیفون ۱۱ و آیفون SE نسل دوم در مرکز قرار دارد. این یعنی هنگام مشاهده‌ی آیفون ۸ و آیفون SE از پشت، بهترین و عملا تنها راه برای تشخیص آن‌ها از یکدیگر، توجه به لوگو اپل است.

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/4/15/347522/apple-iphone-se-vs-11-8-xr-specs-price-release-date/





:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: